fredag 14 mars 2014

Titiyos i Nashville till Jills veranda

Idag i klassrummen  tittar vi en dokumentation som handlar om countrymusik i Amerika
Titiyos som är halv svart och tycker mycket om country musik var i Nashville för att träffa Jills veranda som är en countrysjöng.
Hon är tycker mycket om country musik och hon vill träffas Martell  Linda som var första svart Amerikanska kvinnas att sjöng i Grand ole opry .Så Jill med hjälp av en journalism fixade en möte so att Titiyos får träffas Martall.
 Martall är en vackrast som tycker mycket om musik och hon var glad att träffa Titiyos .Sen berätta hon till Titiyos anledningen till att sjutas musik.


Tillslut jag tycker att denna dokumentär var mycket intressant och konstig.
Varför konstig: eftersom jag får ingen bra information och jag förstod inte exakt vad de pratar om.Men de var intressant att lyssna countrymusik och att får en liten historia om countrymusik och kanske i morgon ska jag börja tycker om denna musik.


2 kommentarer:

  1. Jag lärde mig mycket om countrymusiken genom att titta på avsnitten i programserien "Jills veranda" (den svenska countrymusikern som bor i Nashville heter Jill Johnson och hennes besökare i programserien spelar och sjunger och pratar på hennes veranda). Titiyo fick också lära sig att mycket har faktiskt förändrats inom countryvärlden sedan 1950-talet fram till idag 2014. Hon fick mycket applåder efter sitt uppträdande på baren i Pulaski, staden där Ku Klux Klan en gång bildades.

    SvaraRadera