torsdag 20 februari 2014

Igår den 19 Februari 2014 kl 1 var jag och mina klasskamrater och min lärare på museum för att få en liten information om samiska kultur och traditioner.Vi skulle träffa Annika som är en museipedagog.

Vi träffade på museum receptioner Annika och alla gick tillsamman till våning tre och satta oss på pallar.

Först alla presenterade sig och sen hon har gjord samma.Den hon slog på samiska musik som heter en jojk och då hon klädde på sig samiska kläder. När jag har lyssna på  musik började tänker om Indiana musik.

Hon berättade till oss om den samiska kultur och traditioner . De var mycket intressant  och roligt att lyssna och jag vill veta mera om den traditioner men vi har bara ett timma.
Sen hon pratade om sina föräldrar bakgrund och jag var mycket ledsen för dem eftersom de hade ett hårt liv.
Annika är en trevligt och intellektuell kvinna som tycker mycket om sin kultur .
Tillslut hon har visa  till oss av sin familj bild.och jag hoppas all ska blir bättre för samiska i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar