fredag 28 februari 2014

                                      Min första dag på SFI


De 13 Januari var jag min första dag på SFI och jag var mycket stressade och blyg eftersom jag inte känner någon i min klass.

 Jag träffade manga människor från olika landar och kulturer i klarrum.Först min lärare presenterade sig och sen alla eleverna. Min lärare var mycket snäll och intellektuell kvinnas som gjorde sin jobb med
Vi satt i grupp av fyra och jag började med ett uppgift som lärare hade gett till oss.När hon började rätta min uppgift,insåg jag att de var mycket som jag behövde träna med.allvar och lidelse.

Efter två timmar kom en ny lärare och jag var ledsen eftersom jag tycka om de första lärare ,hon kändes som min mamma.

När alla eleverna började berätta om deras hemländer och utbildning och resa till Sverige kände jag mig ledsen och dum och blyg . Jag skämdes över mig själv eftersom mitt liv var annorlunda an deras.Jag kände mig ensam och jag ville inte stanna i klassrum.

Tillslut var min lärare mycket snäll med mig och de förstod utan att dömma mig.Jag hoppade att jag skulle bli bättre i svenska i framtider och att jag skulle uppfylla alla mina önskningar..




                                                                                                                   DORIS REINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar