lördag 15 februari 2014

SMS FRÅN SOPPERO 58 TILL 99.

Idag den 14 Februari 2014 jag och mina kamrater har ett boksamtal om( sms från Soppero)
Maddih och jag berätta från sida 58 till 99.
.Jag har berättat från sida 58 till 88 som handlar om Kristin och Agnes.
Kristin är Agnes kusin ,hon bor i Soppero och Agnes borde i Stockholm.
De har haft en brak eftersom Agnes gick med Henrik till fjälls utan att säg ingenting till hennes.
Kristin var mycket avundsjuk och hon bojar tanker att Agnes och hennes inte längre på samma nivå.De var förut lika på den punkten 13 år och okyssta.

Agnes i fjälls träffade Karin som var sin mamma(Anna-Sara) bästa kompis och Hon började berätta till Agnes sin pass liv med hennes mamma.

Maddih har berättat från sida 89 till 99 son handlar om Henrik och Agnes i fjälls och Agnes och Kristin brak
När kommer tillbaka Agnes från fjälls med helikopter ,hon var mycket glad och hon springa till Kristin för att Berätta va handla upp i fjälls,men Kristin vill inte lyssna på hennes och hon började förolämpning Agnes"du tycker inte att de var lite oschysst att dra iväg utan att fråga om jag vill haka på.Du är bara en pinsam tjej som är same när det passar dig."Kristin jakt Agnes och gick till sin rum ,Agnes som stod i köket ensam  började gratta.
Nästa vecka jag ska berätta  var handla i andre kapitel

Tillslut alla har pratat om deras citat och de var mycket intressent .Jag lära många nya ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar